Sitescoach
Sharing is Caring

Vragen en Antwoorden in Google Mijn Bedrijf

Vraag-en-Antwoord-Google-Mijn-Bedrijf | Sitescoach Webdesign Limburg

Sinds augustus 2017 is er in het Knowledge Panel ( de informatie die je bij een desktop-zoekopdracht rechts in beeld ziet verschijnen)   ook een sectie Vragen en Antwoorden.

Dit gedeelte is enorm onderbenut door bedrijfseigenaren.
Iedereen die is ingelogd in Google kan vragen stellen aan je bedrijf, en lokale gidsen kunnen de vragen beantwoorden. En jij zelf als bedrijf natuurlijk. Het antwoord dat jij zelf geeft wordt ook weergegeven als antwoord van de eigenaar.

Google Mijn Bedrijf Vakantiewoning valkenburg
vragen en antwoorden bij Google Mijn Bedrijf | Sitescoach Webdesign Valkenburg-Limburg

Als je dit onderdeel niet  controleert en reageert als een bedrijf, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie over je bedrijf staat.

Om dat te voorkomen kun je het V&A gedeelte  ook gebruiken door zelf al veel voorkomende vragen te stellen en tevens het antwoord te geven. 

Wat moet je doen als Bedrijfseigenaar:

​1. Monitor de vragen en Geef Antwoord
Hou in de gaten of er vragen gesteld worden. Je kunt ook e-mailalerts krijgen door dat in de instellingen aan te vinken. Daarvoor moet je wel de Maps-app op je telefoon hebben.

2. Rapporteer Spam, ongepaste of off topic vragen

Als je spam krijgt of ongepaste,  off-topic vragen rapporteer ze dan bij Google. 

De enige manier om je profiel ‘schoon’ te houden is door het regelmatig te onderhouden.

3. ​Klachten & ​Opmerkingen
​Als een gebruiker een klacht of opmerking over het bedrijf heeft achtergelaten in plaats van een vraag, kun je dit op dezelfde manier benaderen als een negatieve beoordeling. Gebruikers hebben de mogelijkheid om opmerkingen te bewerken of te verwijderen, er is dus een kans dat als je een oplossing vindt, de opmerking / klacht kan worden verwijderd..

4. Maak je eigen veelgestelde Vragen.
Zet al je veelgestelde vragen in een lijst. Heb je al zo’n lijst op je website, voeg hem dan ook hier toe aan je vermelding. 

  • Vragen kunnen omhoog gestemd worden door ze te  “liken”. Als er goede vragen bij zitten waarvan je wil dat potentiële zoekers het zien, kun je de vraag een like geven, waardoor deze vraag wellicht hoger komt te staan. 
  • Om als bedrijfseigenaar te reageren moet je bedrijf geverifieerd zijn en moet jij toegang hebben en ingelogd zijn.

Update notificaties-webdesign-valkenburg-limburg

Het beste kun je je ook de Google-Mijn-Bedrijf-app downloaden op je telefoon. Bij instellingen kun je aangevinken van welke wijzigingen je allemaal op de hoogte gebracht wilt worden. Je krijgt dan mails als er wijzigingen zijn en via de app kun je dan goedkeuren of afkeuren. Zelfs als je onderweg bent.  

Heb je liever live uitleg en ondersteuning? Meld je aan voor de workshop.