Heeft het Corona-virus gevolgen voor je bedrijf? Wijzig dan je Google Mijn Bedrijf-profiel zodat klanten op de hoogte zijn.
Je kunt er openingstijden aanpassen of extra beschrijving toevoegen.
Als je als restaurant overstapt op alleen afhalen of bezorgen kun je dat ook aangeven in je profiel.
Deze wijzigingen worden weergegeven in Google Maps en Google Zoeken.
Belangrijk: Normaal gesproken zijn wijzigingen bijna direct zichtbaar. Door alle drukte kan het nu iets langer duren voor de wijziging zichtbaar wordt.
4 Manieren waarmee je klanten de meest recente informatie over je bedrijf hebben.
1. Openingstijden wijzigen
Zijn de openingstijden van je bedrijf gewijzigd, verander ze dan op je Google Mijn Bedrijf-profiel. Als een klant je bedrijfsprofiel bekijkt worden de openingstijden getoond.
2. Bedrijfsinformatie beheren
Als de situatie rond COVID-19 gevolgen heeft voor je bedrijf kun je die informatie delen op je GMB-profiel. Zo kun je eventuele extra maatregelen die je bedrijf neemt kenbaar maken.
Stapt je restaurant bijvoorbeeld over op alleen afhalen of bezorgen? Heeft je bedrijf extra services of maatregelen? Zet het in de beschrijving.
3. Post maken
Deel via Posts actuele wijzigingen over wat er met je bedrijf gebeurt. Voeg bijvoorbeeld informatie toe over welke producten en services je beschikbaar hebt. Je kunt in een post ook links plaatsen.
Lees hier hoe je posts maakt.
4. Tijdelijke sluitingen
Het kan zijn dat Google je bedrijf op basis van gegevensbronnen als ‘Tijdelijk gesloten’ markeert. Zo komt je bedrijf dan ook te staan in Google Zoeken en Google Maps.
Klopt het niet dat je bedrijf tijdelijk gesloten is, dan kun je als eigenaar van een Google Mijn Bedrijf-account de status ‘Tijdelijk gesloten’ direct updaten naar ‘Open’. Deze wijziging wordt onmiddellijk van kracht.
Zorg dus altijd dat je zelf eigenaar van je Google Mijn Bedrijf-account bent.
Wil je meer weten over Google Mijn Bedrijf? In plaats van de workshop is er nu